Asam Garam Kehidupan

Nuffnang

Pages

21 Jul 2013

Nasyid -Bimbang Ramadhan  

Bimbang Ramadhan

Tuhan mengapa aku ini
Aku berlainan dari orang lain
Setiap kedatangan Ramadhan-Mu
Mereka menyambut dengan gembira
Mereka kelihatan ceria

Tapi aku berlainan
Kedatangan Ramadhan penuh duka
Bukan aku benci bulan-Mu
Yang penuh rahmat dan berkat

Tapi aku benci diriku
Aku bimbang Ramadhan-Mu
Aku tidak mengisi sebaiknya
Aku rasa puasaku tidak sempurna
Ampunilah aku Tuhan

Aku rasa sembahyangku tidak sah
Terawih, bacaan AlQuranku
Tidak sampai ke mana
Tuhan itulah menyelubungi hatiku
Setiap kali kedatangan Ramadhan

Adakah satu kesalahan
Ampunkan aku Tuhan
Maafkanlah aku Tuhan
Kalau itu satu kesalahan
Pimpinlah aku betulkan sikapku
Aku mohon keampunan dari Mu Tuhan

http://www.owclondon.co.uk/wp-content/uploads/2012/07/Bimbang-Ramadhan.mp3

No comments:

Post a Comment

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign