Asam Garam Kehidupan: Doa Pelindung daripada Fitnah Dajjal

Nuffnang

Pages

18 Jan 2014

Doa Pelindung daripada Fitnah Dajjal

ٱللَّهُمَّ ٱغْفِرْلِى مَا قَدَّمْتُ وَمَا أَخَرْتُ وَمَا أَسْفَرْتُ وَمَا أَعْلَنْتُ وَمَا أَسْرَرْتُ وَمَا أَنْتَ إِلَّا أَعْلَمْ بِهِ مِنِّى. أَنْتَ ٱلْمُقَدِّمُ وَأَنْتَ ٱلْمُؤَخِّرُ، لَآ إِلَهَ إِلَّآ أَنْتَ. ٱللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُبِكَ مِنْ فِتْنَةِ ٱلْمَحْيَا وَٱلْمَمَاتِ وَأَعُوذُبِكَ مِنْ عَذَابِ ٱلْقَبْرِ وَأَعُوذُبِكَ مِنْ عَذَابِ ٱلنَّارِ وَأَعُوذُبِكَ مِنْ فِتْنَةِ ٱلدَّجَّالِ. ٱللَّهُمَّ يَا مُقَلِّبَ ٱلقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِى عَلَى دِيْنِكَ وَعَلَى 
.طَاعَتِكَ، لَآ إِلَهَ إِلَّآ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِى كُنْتُ مِنَ ٱلظَّالِمِيْنَ


Maksudnya:

Ya Allah ampunkanlah segala dosaku yang telah terlanjur dan yang belum berlaku, segala kesalahan yang aku sengajakan, yang aku lakukan terang-terangan dan yang aku sembunyikan, sesungguhnya Engkau wahai Tuhanyang lebih mengetahui semua itu dariku, Engkau yang memulakan dan Engkau yang mengakhirkan, tiada Tuhan melainkan Engkau.

Ya Allah aku berlindung denganMu dari fitnah hidup dan mati, dan aku berlindung denganMu dari seksa kubur, dan aku berlindung denganMu dari seksa api neraka dan aku berlindung denganMu dari fitnah Dajjal.

Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati, tetapkan hatiku di atas agamaMu dan dalam mentaatiMu, tiada yang berhak disembah melainkan Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku termasuk di kalangan hambaMu yang zalim.


 * Dibaca selepas tahiyyat akhir sebelum memberi salam *

3 comments:

  1. Perkongsian yg bermanfaat . Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih, perkongsian yang wajar kita amalkan.......

    ReplyDelete
  3. Qasih Vee, Jay Ar..terima kasih..arwah mak saya memang pesan supaya amalkan doa ni, moga-moga ramai lagi yang ambil peluang untuk beramal, ambil masa sedikit untuk hafal dan faham maknanya, InsyaAllah banyak manfaatnya

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign