Asam Garam Kehidupan: Khas buat Mak Okje.

Nuffnang

Pages

17 Nov 2016

Khas buat Mak Okje.

Ni bukan aku nak join GA ko ye mak.
Ni sebenarnya sebagai penghargaan buat seorang sahabat alamaya yang baru tak baru jugalah dikenali. Ha, aku undurkan niat untuk menyalahkan format upsr yang berubah tahun ni, sampai Nadhrah tak dapat usahkan 6A, 5A pun tak dapat tau, punyalah dia gigih usung buku latihan kulu kilir, sampai tido pun berbantalkan buku latihan,, takdo jeki dia, tak ngapelah, sebagai mak aku redha je.

Balik to topik yo, sebenarnya aku rasa terpanggil nak tulis sesuatu untuk ko ni mak, bila aku tengok ramai gak yang join ga ko, and wish yang baik-baik untuk ko, jadi aku rasa tak patut lah kalo aku mendiamkan diri sempena hari berbahagia ko esok kan. Tapi sekali lagi aku tegaskan, ni bukan aku join GA ko ye, bukan aku sombong taknak terima hadiah ko kalo aku layak menang,  ko tau la kan, aku ni ada alegik kalo tetiba nak kena mengarang panjang-panjang, malam ni pun kepala aku naik pening bila lama naw menenung screen phone ni, kalo tetiba aku pengsan, tak pasal-pasal toklaki aku plak yang kena jadi doktor kang, jadinya anggap saja entri ni khas nak wish yang baik-baik untuk ko dan pak jilap laki bini ya.

Aku doakan semoga bahtera rumahtangga ko bersama pak jilap terus dirahmati Allah sampai bila-bila, berbahagia till jannah hendaknya, bersama tiga orang putra putri yang menyerikan lagi kehidupan ko suami isteri ye, in shaa Allah. Aku pun baru tau dari kawan yang betul-betul baru dengan aku, tapi aku rasa si MD tu dah lama jadi kawan ko bila aku skodeng blog dia..yang si SA tu stand untuk apa, si angry bird, TLDB, dah faham dah, cuma aku rasa banyak benda lagi yang aku tak tau pasal ko ni, takpelah, pelan-pelan korek.

Yang ni plak aku pandai-pandai mengkretipkan lagi ko punya lakaran, ha..jangan tak tau aku pun ada bakat tenggelam gak, ni kira lakaran yang membayangkan ko and pak jilap balik muda sepuluh tahun dari sekarang, hihi.

23 comments:

  1. Haha.....tak sangka ko, bakat ko pun tenggelam macam aku rupanya....
    Hish....ngengadalah ko ni, masuk tak masuk, dah namanya entry khas kira masuklah ni. Menang kalah belakang cerita weyh.

    Apa pun terima kasih ucapan dan doa ko tu...moga Allah pun memberikan yg sama untuk ko sekeluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira masuk ek? Kira jenuh gak lah pak jilap nk kena pilih pemenang nih. Haha..takpe, ckp kt pak jilap tkyah pilih akulah, aku dgn rela hati tknak hadiah tu, kecuali ko paksa2 juga, haha.
      Trmkasih sudi doakan aku jugak.

      Delete
  2. Wah kak imah ada bakat juga tu melukis,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehla, ank murid akk kata kalo akk lukis muka binatang jadi cam muka org, ada ke patut.=😂

      Delete
  3. Saling menyokong sesama blogger. baru lah meria dunia alam maya...klu kak ikuti blog kak Hainom tu, memang hari2 gelak baca entry nya..ada ja yg lucu...
    **apa pun Tahniah jugak buat anak kak utk UPSR.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, saling menyokong kasi riuh rendah alamaya ini, baru meriah gitew.
      Akk pun kalo baca entri dia mmg gelak sorg2, smp ticer2 ni sedia maklum dah.
      Ank akk menang usaha je atie, resultnya kira kita kata takpelah, dah format berubah kan, nak wat camane.

      Delete
  4. good luck kak. ada bakat melukis kak rupanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesikit je rai, takat cukup nak lukis utk bebudak tadika je, hehe

      Delete
  5. pergh..ni pun ada bakat terpendam

    ReplyDelete
  6. Hahaha! Bab gambar tu win sangat. Itu zaman masa dia mula-mula dating dengan Yem Rambo lah tu ^_^

    Tak sangka ada juga bakat terpendam tempias-tempias dibawak supermoon dari daerah MakJilap ek ~_^

    Good lucklah ya semua pada kawan-kawan yang join GA ni. Semoga ada rezeki dapat duit RM50 dari MakJilap. Dah namanya entri khas, kira join jugalah tu yerk ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo, gitew ye..kiranya menjadilah ni, kira MD dah skodeng kat bilik dialah ek, tgk gmb jaman mudanya, Hihi.

      Jgn2 ko pun ada bakat tak MD, saja je tenggelamkan, cepat tunjukkan, tolong lakarkan wajah makpak jilap tu, kasi nanges diorang.😉

      Tulah, tak sangka angkara jeles den terjoin jugak ga dia, haha

      Delete
  7. Cntiknya gmbr pak / mok jilapah..

    Gmbar kita mana? Jeles woo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh je, kang jadi cam neelopa ke sape tau, haha

      Delete
  8. Cntiknya gmbr pak / mok jilapah..

    Gmbar kita mana? Jeles woo....

    ReplyDelete
  9. Hahahaha kak! Sangat sweet... Hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reen, mana lama hilang? Akk terjah blog, tkde citer baru lagi aritu.

      Delete
  10. Aku rasa ko patut menang sbb ayat2 ko selamba mmbahaskan tuan badn..hahhahhambek ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamba ek, janji bahagia..bergurau senda kacau dia, kacau dia..

      Delete
  11. Saya pun tak minat sangatbjoin GA ni. Malas nak mengarang di bawah tajuk yang terkongkong...

    ReplyDelete
  12. tahniah menang :) Unni singga dr ga y sama

    ReplyDelete
  13. Kak azie lukis ada gak nampak rupa org kalau JM yg lukis? Gambar org lidi boleh la ��

    ReplyDelete
  14. Tabik spring den tengok lukisan ko tu zimah..
    Kiro tak tonggolam bonar lah tu..
    Adolah iras2 mak jilapah dan pak jilapah..
    Kalo den lad disuroh lukih ..
    Mau jadi jilapah sungguh...
    Tahniah lah ko monang gak ehh 👏👏

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign