Asam Garam Kehidupan: Senang dengan dia ni.

Nuffnang

Pages

10 Aug 2017

Senang dengan dia ni.

Kami sedang menyiapkan model kaabah untuk praktikal haji cilik di tadika. Nak panggil Ticer lain, dorang tengah berehat, so panggillah tc Goki ni, minta tolong dia. Dia ni dengan dia mudah berkira, nak minta tolong tak segan bak kata orang.
Waktu ni dah hampir pukul 4 petang, sepatutnya aku dah berehat di rumah, tapi kesian plak tengok dorang berdua terkial-kial, nak potong tang mana, nak salotep tang mana, so kenalah tolong.

Alhamdulillah, bila aku pun ikut praktikal haji cilik di masjid Shah Alam tahun lepas, perjalanan rukun haji tu aku dah faham. Rasa terpanggil ke sana pun makin terasa di hati. In shaa Allah tahun ni pun aku ikut bawak rombongan haji cilik seramai 18 orang, tahun lepas 10 orang je, itupun dah berpeluh2 atas bawah, tahun ni lagi ramai, janganlah Ticer tua pengsan kang, naiyaa..

8 comments:

  1. Cikgu tak berkira, anak murid pun tak berkira.... itu lah perumpamaannya...

    ReplyDelete
  2. Praktik dulu dgn haji cilik2 ni Ticer. Nanti bila dah ke sana senang, dah banyak kali praktis :)

    Komited belaka ye guru2 kat tempat asuhan ni. Tahniah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betulla pn Hazel, ni Kira mcm persediaan juga utk kita, mcm akk cakap bila dh buattu, jadi lebih faham.

      Delete
  3. Besrtnya....saya suka betul part part macam ni...hehe...teringat dlu bina a famosa masa bulan merdeka...ekekekeke

    ReplyDelete
  4. Mudah2an dia mendapat hidayah

    ReplyDelete
  5. Wah, baguslah konsep pembelajaran praktikal haji cilik ini. Terbaik kak. :D

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign